Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
20 mart. 2020

Unde începe adaptarea comunicării în criză?

Trecem prin vremuri care ne arată o perspectivă foarte de graniță. Suntem îndemnați să practicăm, zi de zi, distanțarea socială pentru a depăși împreună un context cu impact global. Avem reguli de igienă, reguli de prevenție, reguli de comunicare – toate în curs de adaptare la ceea ce trăim. Și totuși…

În această perioadă de criză, sunt lucruri care continuă pentru că trebuie și altele care continuă deși nu mai trebuie. Iată câteva promoții, pe care le-am văzut în zece (10!) minute de scroll, absolut întâmplător pe Facebook – sunt douăsprezece (12!) :

Mesaje promoționale în criză

Mesaje promoționale în criză

Să fim onești, puține mesaje de promoție sunt bine făcute și adaptate la context – unele campanii sunt pornite recent, săptămâna trecută (12 martie), altele rulează din iarnă (14 ianuarie). Unele au pur și simplu norocul să nu deranjeze. Dar foarte multe nu sunt judecate în context pentru că așa fac, din păcate, toți.

Pun în discuție câteva recomandări, pentru această perioadă, despre strategia de conținut a unui brand. Le-am primit, nu le-am inventat. Este ceea ce cred și eu. Oricum sunt importante:

  • – În perioada de criză folosești canalele de comunicare pentru a te conecta și pentru a fi în legătură cu clienții tăi
  • – Adaptezi sau întrerupi orice comunicare comercială și reîntărești valorile care definesc organizația
  • – Urmărești care sunt temerile, tensiunea, provocările și grijile clienților și oferi sprijin cât mai mult
  • – Adaptezi tonul vocii la valorile companiei și la context
  • – Te asiguri că dai dovadă de integritate și solidaritate (ceea ce e ceva mai mult decât o postare în care anunți că dai dovadă)
  • – Arăți că esti preocupat și empatizezi cu nevoile clienților tăi de la acel moment
  • – Ești sincer
  • – Eviți umorul (e un nivel dincolo de care îți dai seama dacă vrei să îl folosești sau nu)
  • – Arăți spiritul civic
  • – Arăți acele produse și servicii din portofoliu (dacă le ai) care sunt relevante în criză și pot deveni soluții de (mare) ajutor
  • – Arăți ce măsuri pot lua clienții tăi pentru a trece prin criză
  • – Arăți care sunt cele mai bune inițiative de moment
  • .

Sigur, sunt și excepții, sunt și particularități. Doar criteriile nu sunt niciodată soluția, întodeauna trebuie localizate și socotite în context. Ceva, oricum, din aceste reguli e important.

 

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alina Constantinescu

 

Mai multe rezultate...