SMS Bucuresti (2)
A inceput partea a doua din Social Media Summit, care are ca tema „Strategii si Implementare”. Cateva idei din prezentarile expuse:
Vlad Petreanu:
– se considera un piscotar: e platit in piscoturi pentru a scrie pe blogul personal
– piscotareala e o chestie aspirationala: Van Gogh si-a dorit toata viata lui sa ii comande si lui cineva un tablou si n-a reusit iar Michelangelo nu a creat decat pe bani (imaginati-va cum a fost brief-ul pe care l-a primit cand i s-a propus sa picteze Capela Sixtina)
– bloggerii care primesc propuneri de campanii trebuie sa ofere raspunsul pe loc
– unele comentarii nu trec niciodata: „nu-ti mai ajunge salariul de prompterist, piscotarule!”
– detaliile practice fac diferenta
– nu exista o cheie simpla pentru a scrie povesti: trebuie sa citesti un mormanoi de carti timp de 30 de ani
– Hemingway e autorul preferat al lui Vlad [tineti minte daca nu aveti sugestii de cadouri :)]
– lasati producatorul de continut sa decida el povestea fiindca e singurul care stie sa o integreze in universul lui interior
Razvan Baciu „ROI din continut video”:
– Razvan produce continut video pentru ca si-a dorit sa aduca un altfel de continut in online, pentru ca e mai usor de urmarit si pentru ca exista instrumentele care iti permit sa produci continut video foarte usor (de ex cu telefonul)
– tipuri de continut: reportaje, pareri personale, reviews, how to, evenimente
– fara cuvinte: www.trafictube.ro
Cristian Manafu „Men are on 9GAG, Women are on Pinterest”
– pentru unele magazine online Pinterest a generat mai mult trafic pe site decat Google + (studiu facut in SUA)
– pentru marketeri e „first move advantage”
– e emotional pentru ca acolo punem lucrurile care ne plac
– e eficient pentru recunoasterea brandului (clipuri how to)
– Time, Coca Cola, Sony, Starbucks – branduri pe Pinterest
– Manafu considera ca e primul roman care a cumparat de pe Pinterest (ghiciti ce?)
UPDATE: vedeti prezentarea
Gabriela Lungu „The elephant in the (board)room”
– clientii cunosc avantajele SM dar ceea ce ii tine deoparte e frica de a fi prinsi pe picior gresit (zilnic sunt lucruri care pot merge gresit intr-o companie)
– atitudini paguboase cu privire la SM: inconstienta (companiile care folosesc instrumentul cu costuri restranse si nu iau in considerare riscurile/ nu folosesc monitorizare si nu au un plan de reactie pentru situatii dificile) si refuzul (companiile care nu inteleg mediul si il vad ca pe un efort plin de riscuri)
– criza in SM inseamna acea criza care depaseste SM, intra in main stream si implica daune financiare
– sa ai canale proprii de SM e un gest minim pentru a te pregati (in calitate de client) pentru situatii de criza
Marius Tudosiei:
– deformat de domeniul in care a lucrat, Marius si-a dat seama ca fara niste oameni langa el (comunitatea de pe FB Bacania Veche) nu va reusi sa promoveze proiectul sau
– SM l-a ajutat sa ia decizii (ceea ce se intampla cand incepi sa te stii cu toata lumea si interactionezi personal)
– prima decizie pe care comunitatea (aproape 2000 de oameni la momentul respectiv) a luat-o pentru Bacania Veche a fost locul fizic unde urma sa se deschida bacania
Costin Cocioaba „Blogosfera Romaneasca in 2011”:
– raport facut in parteneriat cu vola.ro care prezinta un profil al bloggerului din Romania
– au fost chestionati in jur de 500 de oameni (raportul a fost trimis la A-listeri care au raspuns si au promovat raportul)
– bloggerul e barbat, din Bucuresti, intre 18-44 de ani si are studii superioare
– 20% dintre bloggeri scriu in fiecare zi, 37% au peste 30 de articole lunar
– top 3 content produs de bloggeri: text, foto si video
– 77% dintre cei chestionati nu stiu cati abonati prin RSS au avut la inceputul lui 2011
– 415.000 Euro sunt banii care au ajuns la bloggeri din articole platite, display, marketing afiliat si proiecte speciale (excursii, jurizari etc); Costin e de parere ca majoritatea veniturilor se pastreaza in top25 bloggeri
Partea a doua s-a incheiat. Ne vedem dupa pauza.
Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.