Simte-te bine.Treci de la un subiect la altul. Când găsești o metaforă care îți place, este a ta. Când găsești volumul potrivit, facem cunoștință. O, vai, e de ajuns să mă întrebi, și gata!
Disclaimer: Textul de mai jos e continuarea ideii incepute aici.
Comunic = pun in comun
Stiti ce este specific pentru toate situatiile prezentate anterior? Le lipseste ceea ce se numeste igiena relationala. In fiecare relatie de comunicare suntem raspunzatori de un rol, chiar daca ni-l asumam sau nu. Si de fiecare data avem de manageriat cazuri in care fie cerem, dam, primim sau suntem refuzati (uneori refuzam). Capcana dezechilibrului de comunicare ne paste cand, din diverse motive, nu mentinem o proportie intre aceste notiuni. Unii pentru ca nu stiu, altii pentru ca nu vor…
1. Nu stiu sa ceara!
Si-au dat din nou intalnire la si jumatate. E cam rece afara iar in fata la TNB e curent. Ca de obicei, ea a ajuns mai tarziu. De data asta cu 12 minute de pe ceas. „Ca de fiecare data tu intarzii… M-am saturat de indolenta ta!”
Morala: a cere inseamna a propune nu a culpabiliza.
Observ pe majoritatea site-urilor de companie din Romania prezenta unei adrese de contact gen: office@... si ma intreb care mai sunt in prezent argumentele folosirii unui astfel de mail. Incerc sa inteleg cum se mai justifica prezenta unui astfel de cont in conditiile in care perceptia de imagine este ce cele mai multe ori negativa: un loc fals, fara fata umana, rece, care pare sa colecteze deseurile comunicationale varsate de ofertantii (comozi?) care nu isi targeteaza serviciile si produsele.