Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
4 Feb 2010

Cum sa faci mai multi bani la job?

Asaaa, acum ca v-am atras atentia vreau sa va propun o discutie despre newsletter-e. Da, acel gen de mail care folosit in mod corect devine un bun instrument de vanzare. Dar ce inseamna de fapt corectitudine in comunicare?!

Din punct de vedere al ofertantului (vazut ca expeditor al mesajului, companie, corporatie, producator etc) corect este sa urmeze un timming de trimitere, sa anunte noutatile, sa ofere un beneficiu (daca exista), sa informeze constant… In final, un neswletter corect va genera vanzari.

In aceeasi ordine de idei, si abonatul la randul lui vrea sa fi pus la curent cu cele mai recente, noi, interesante servicii si/sau produse la care aspira sau pe care deja le foloseste. Si chiar sa aiba beneficii concrete si exclusiv adresate doar lui, daca se poate… Si totusi, unde apare ruptura? De ce nu sunt putine cazurile in care un astfel de instrument de comunicare, in loc sa intareasca relatia client- companie, e mai degraba fad si lipsit de utilitate sociala?

Motivele pentru care tu, in calitate de om, accepti sa te abonezi la o idee sunt desigur diverse. Pentru cei mai pragmatici poate conta mai mult noutatea continutului si a faptului ca un mail e ca un alert personal care iti stabileste intr-un fel prioritatile de frunzarire a informatiei la care suntem supusi in fiecare zi. Nu mai cauti tu elementele noi, vin ele la tine in inbox via mail. Mai vad, de asemenea, ca foarte atractive sunt ofertele special create pentru cei abonati (reduceri, happy hour, parole de discount etc etc).

Pentru cei mai romantici 😛 dar nu numai, conteaza foarte mult abordarea: tonul personal de adresare din mesaj, daca mesajul e de fapt o mica poveste, daca fiecare nou newsletter e ca un alt episod dintr-o basm lung. Eu stiu ca mie mi-ar placea sa vad mai des astfel de povesti in mailurile de prezentare a ofertelor/ evenimentelor corporatiste sau nu. As zambi sa stiu ca expeditorul care imi scrie e la fel de uman ca si mine, e un alt personaj care ma intreaba ce am mai facut de la ultima citire, daca am oarecare idei/ opinii/ pareri…

Poate si din acest motiv (usor eminescian as adauga, dar nimeni nu e perfect :D) eu vad newsletter-ele ca pe o modalitate prin care sa ceri feedback: sa porti un dialog virtual cu oamenii din baza ta de date. Nu stiu in ce masura contravine asta imaginii publice din acceptiunea clasica a unei companii, dar stiu ca unii dintre cei care citesc asa ceva ar putea zambi. Si spun asta din cazuri concrete pe care le-am intalnit cand unii chiar au zambit, au revenit cu un raspuns, sau si-au trimit gandurile ca o dedicatie. Din punct de vedere al comunicarii, asta mi se pare cel mai mare castig…

Apropo: care ar fi motivele pentru care pe bloguri inca se mai foloseste abonarea via mail? Nu e RSS-ul mai atractiv si mai comod?

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

 

Mai multe rezultate...