Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
28 feb. 2012

Social Media Summit, pentru prima data la Bucuresti (1)

Azi are loc prima editie de Social Media Summit in Bucuresti, dupa ce au avut loc editii in Timisoara, Cluj, Iasi, Sibiu. Marta Usurelu, Redactor-Sef Biz, prezinta revista Biz ca prima revista care a scris despre Internet din 2000. Dintre realizari aminteste: viralul cu bloggerii dezbracati pe coperta, topul Social Media Brands, experimentul de a scrie o revista in 2 zile in mall (cea cu nr 200), High Impact Friends – Amsterdam, Zilele Biz, Social Media Summer & Snow Camp.

Tema din primul panel este „Global vs. Local. Fatelele succesului in Social Media”. Notez mai jos idei din prezentarile care imi plac.

Bogdana Butnar „We are not done”:
– o prezentare care nu e pentru domnisoare tinere si dragute si porneste de la un studiu de la eMarketer, insotita de niste observatii personale
–  exista o discrepanta intre ceea ce cred marketerii ca vor oamenii si ceea ce vor cu adevarat
– evolutia SM in marketing: avem nevoie de o pagina de FB -> avem Social Media engagement („avem like-uri!”) -> ne trebuie o aplicatie („raspundeti la 3 intrebari despre brandul nostru si castigati ceva!”)
– oamenii din marketing cred ca cel mai important lucru in SM in 2012 e SM engagement; al doilea lucru e mobile optimisation
– tipuri de content: updateuri despre brand, informatie convergenta, ceva care are legatura cu lucruri universale, promotii
– oamenii se asteapta pe FB ca brandurile sa aiba reactii fata de stirile de moment, sau sa straga atentia asupra subiectelor controversate
–  brandurile prefera pe FB  sa isi intrebe consumatorii si sa ceara recomandari, sa puna fotografii foarte misto sau la moda, sa foloseasca umorul si calls to action
– in realitate oamenii dau like pentru ca ei deja cunosc/ cumpara produsul nu pentru ca e continutul interesant; oamenii pe FB asteapta sa li se dea ceva in plus
– consumatorii nu vor extramarketing pe FB

– optiunea brandurilor nu este sa ofere promotii ci sa raspunda asteptarilor: brandurile trebuie sa ofere interactiune (raspunsuri) cand e vorba de vanzari sau probleme operationale
– primii care sunt trimisi sa experimenteze dintr-o companie sunt oamenii de la marketing pentru ca sunt non-engagement si riscurile sunt mici chiar daca ei rateaza
e foarte important ca la un event de Social Media sa fie in sala „mai multi barbosi cu costum in sala” : aceste canale sunt de business si prin urmare nu doar oamenii de comunicare trebuie sa fie prezenti
– marketingul in SM este irelevant: oamenii de la vanzari ar trebui sa se implice mai mult

Victor Kapra „3 reguli elementare de bifat”:
– dumneavoastra ati cumpara un telefon mobil fara sa vedeti cum arata?
– intrebare aparuta de la ideea ca o firma de PR pentru o companie de telefonie mobila a trimis un comunicat despre un nou telefon mobil foarte performant fara a pune poza aparatului ci doar una stearsa inserata in text
– prezentarea continua cu acelasi comunicat care e dat ca exemplu nepotrivit de frazari fara sens (se exemplifica printr-un citat din CEO-ul companiei)
– problema in comunicare este ca oamenii din comunicare stiu ce trebuie facut dar au niste sefi-mamut care inca mai vorbesc in limba de lemn
– informatia dintr-un comunicat de presa este inamolita intr-un delir piaristic si doar 30% este relevanta
– renuntati la limbajul de lemn: inainte de a porni proiecte marete in SM trebuie sa invatam sa comunicam eficient (tinerii redactori sunt incantati sa preia informatia cu copy-paste)
– din modalitatea „cum trimiti un mail corect intr-o redactie” a nu se uita ca un comunicat se trimite in doua forme cu diacritice/ fara diactritice si cu material foto
inainte de a porni in SM ajuta daca ati experimentat in nume propriu retelele sociale
– treceti de la monolog la converatie 

Marko Njavro „Social Media & StarBev”:
–  we don’t know much about SM as a company (Bergenbier SA)
– relevant content is not always the case: if the brand is new we want to increase awarness
– relationship with clients is real-time; get geared up before going in digital marketing
– top 3 valuable metrics: awarness -> purchase intention -> likelihood to be recommended
– leverage paid media to connect people to owned media and generate high value earned (online ambassadors)
to see their campaign: unfiltered vs. fresh
– Staropramen beer intend to start having a social place on FB

Alexandru Negrea „Social Media pentru companii in 2012”:
– nu e ok sa raportezi doar like-uri pe pagina de FB
– o intrebare pe care Alex o considera fara sens: „SM vinde?”  si crede ca apare dintr-o problema de abordare
– sunt prezentate cateva referinte generale via ubervu.com, gfk-ro.com, socialbakers.com, facebrands.ro cat si inbound & outbound marketing via inblurbs.com
– KPI in materie de masurare in SM: pentru a porni monitorizarea online cautati pe google: google alerts, facebook insights, twitter search, blog search
– printr-un plan editorial Alex a castigat natural intre 15/20 de utilizatori noi/ zi pe o pagina de FB
– poti sa investesti intr-o campanie PPC sau poti sa investesti in continut pentru pagina de FB
pentru a oferi continut premium trebuie sa investesti buget (de ex, campania Redescopera Romania initiata de Petrom)
– SM nu costa mai putin (cel putin pana la un moment dat) deci macar pentru inceput trebuie sa investesti

Mugur Patrascu „Profesionalizarea Mediei Sociale”:
– prezinta modul de a face lucrurile profesional in SM
– vorbeste de 2008, anul de boom in internet, cand s-au detasat niste oameni din blogging si 2012 care e anul initiativelor private ale bloggerilor
– SM trebuie sa livreze
– pattern-uri intalnite azi in SM: hit&run, toata lumea se pricepe la toate, totul se face in acelasi fel (inca se fac advertoriale),  sunt aceiasi oameni care fac treburile sa mearga si care sunt implicati
– iLeo lucreaza pentru 10 branduri; agentia nu poate face fata distractiei de a intretine atatea branduri in SM si are nevoie de oamenii care personal experimenteaza in SM ca sa se poata baza pe ei (atat A-listers cat si B, C, D, M -listers)
cei care vor sa fie implicati in campanii nu cunosc brand communication: multi au entuziasm dar nu stiu cum sa puna resursele intr-o perspectiva
– pentru a avea succes pe termen lung nu mai faceti de toate pentru toti: alegeti 2, 3 branduri pentru care vreti sa comunicati si cu care vreti sa construiti
– petreceti cel putin o luna pentru a intelege brandul, istoria de comunicare, competitia
– SM is a soul business pentru ca lucrezi cu emotiile
UPDATE: vedeti prezentarea 

Prima parte s-a incheiat.

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alina Constantinescu

 

Mai multe rezultate...