Alina Constantinescu

26 dec. 2019

În 2019 Sameday, propriul serviciu de curierat al lui eMAG, strică Crăciunul, Anul Nou și zen-ul clienților

Timpul este o resursă foarte valoroasă, de aceea scopul nostru este să economisim timp pentru clienții noștri – zice Sameday pe site-ul lor. Adevărul e că, în realitate, cu livrarea fiecărui colet au întârzieri grave – și la fel mi-au făcut și mie cu cadoul de Crăciun. Dar cum e posibil ca prima și singura companie de curierat rapid, cu 12 ani vechime, care zice că e în media superioară a pieței românești de curierat, să întârzie lejer livrările și apoi să anuleze expedierea?

Pe 14 decembrie, în noapte, după ce m-am consultat cu mama pe tema „Ce cadouri de Crăciun ne facem anul acesta?”, am intrat pe eMAG și am făcut o comandă. Ca un bun creștin, am plătit online, am achitat livrarea – 20 de lei – și, după ce am primit confirmarea că a fost preluată comanda, plata a fost acceptată și cadoul meu e pregătit pentru livrare, m-am culcat. The night was young!

Două zile mai târziu, eMAG îmi comunică, ce bucurie, că produsul a fost expediat către EasyBox Grand Crângași (Showroom eMAG) și, în contul meu, afișează că data de livrare este 17 decembrie. WOW, guys, you rock, am zis eu în gând, inocentă.

Ziua de 17 a trecut, la fel și ziua de 18, la fel și următoarele 5 (CINCI!) zile și nimic. Niciun sms cu codul pin pentru EasyBox. Așa că, într-un moment de respiro, scriu și eu către, firma de curierat a anului 2018, Sameday, să întreb care e treaba. Pentru că, citez: „ne tratăm clienții cu același respect cu care ne-am dori să fim tratați, cerințele lor și timpii de livrare sunt mereu o prioritate pentru noi.”

Sameday (ironic nume, nu?) nu răspunde nimic concret, cert e că în Ajunul Crăciunului îmi trimite sms că produsul e în easybox și să mă grăbesc să-l ridic, am 24 36 de ore la dispoziție și, asta e, dacă nu pot să mă încadrez în timp, ei îl returnează. Bine, bun, ei întârzie 7 (ȘAPTE!) zile, nu comunică niciun status și nu sunt flexibili să prelungească termenul de depozitare, pentru că nu mă pot grăbi eu în ziua de Crăciun din Predeal în Crângași să ridic cadoul care trebuia să fie bun de luat pe 17 decembrie. Vai de mine, domnule Lucian Băltaru, CEO Sameday și Manager of The Year în 2018, unde este excelența în curierat pentru care ați fost premiat? 🙂

Mă deranjează mai puțin că această firmă de curierat rapid întârzie să plaseze comanda 7 (ȘAPTE!) zile peste termenul anunțat, că face asta și partenerilor care vând prin eMAG marketplace, că nu am avut cadoul de Crăciun, că am achitat un serviciu de livrare iar curierul a încălcat termenul de livrare, oameni suntem, perioada de sărbători e nebună, dar ce mă deranjează, Sameday, e că nu te-ai gândit, așa ca direcție de business, ca să nu zic de bun simț, să-ți setezi și tu niște mesaje faine pentru cazuri din astea disperate, mai zâmbeam și eu, mai uitam de supărare. Nu mai zic că ești complet rigid în găsirea de soluții alternative și, deci, încalci flagrant, claim-ul în baza căruia care pretinzi că acționezi.

Altfel, Sameday, mă bucur pentru livrările same day, next day, poate chiar same year, pentru investițiile de IT smart care fac lumea mai bună și mai doresc să vă spun că nu m-am grăbit să fiu ironică, că am rugat pe cineva să-și strice a doua zi de Crăciun ca să meargă să ridice comanda, dar nici așa nu s-a putut, că am scris acest articol, că am depus o reclamație pentru că nu ai proceduri care comunică spețele de întârziere, că sunt foarte necăjită și că îmi doresc să nu mai comand, niciodată, nimic care vă implică în livrare.

Și pentru că e doar un copy, neasumat dar nu stăm acum să punem nuanțe, vi l-am refăcut eu (de la sine înțeles, percepția clientului inclusă):

LE: În urma mesajelor, mailurilor și a publicării acestui articol s-au întâmplat următoarele:

– eMAG a intervenit, mi-a răspuns prompt la toate întrebările și a urgentat returnarea banilor (pentru că am ales să renunț la comandă)

– Sameday și-a prezentat telefonic scuzele, mi-a explicat situația serviciului EasyBox (nu sunt foarte multe cutii securizate, se extinde numărul lor (și) în țară, comenzile au fost peste estimările lor, produsele nu pot sta depozitate prea mult) și au oferit un voucher pentru o viitoare comandă și bună prietenie.

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alina Constantinescu

 

Mai multe rezultate...