Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
29 Mar 2018

Vodafone, măgarul cu cercei

Când devii din multinaționala cu sclipici un măgar al comunicării pe care o faci, dar nu prea, către clienții tăi, vreau să-ți zic că toate campaniile alea cool pe care le ai nu mai valorează nimic. Îmi dau seama că ești capabil, ai bugete, ești competitiv, dar în relația cu clienții tăi ești abuziv, lipsit de fair play și cauți cu lăcomie profitul. După ce am stat 10 ani impreună, Vodafone, îmi reamintești constant de ce ne-am despărțit!

A trecut mai bine de un an de când mi-am portat numărul de telefon – care pentru că nu era pe numele meu, dialogul a fost mereu în trei. Eu am fost beneficiarul iar Vodafone, expertul – ca de fiecare dată, în poziția de putere. Dar Vodafone nu e un partener de discuție, nu e sora mai mare și nu stă să-ți explice dacă nu are chef. Te prinzi sau plătești!

Vodafone a considerat firesc ca la portarea numărului de telefon să nu zică în mod explicit, coerent și clar că dacă odată cu închiderea abonamentului nu faci reziliere pentru internet, firesc că îl vei plăti în continuare. Deci internetul ăla nelimitat nu e inclus în abonamentul la care tocmai renunț? E o entitate separată, are o viață a lui, „se necesită” o acțiune diferită?

Pe scurt: dacă nu primești factura în format fizic, modalitatea de informare a plății e „ascunsă” în suma totală, în contextul în care mai ai la ei și alte abonamente etc. Când suma e totală și nu îți faci tu calculele la virgulă, nu ai de unde să știi exact ce tipuri de servicii sunt active – tu crezi că e un abonament, dar mai pot fi și toate „da-urile” pe care le zici amețit la telefon atunci când ești întrebat dacă nu vrei un telefon gratuit.  Am fi putut să vedem detaliat dacă primeam factura detaliată sau verificam contul online (dacă aveam). Vodafone nu a zis nici acum ceva, la un an distanță. Întâmplarea face că, din vorbă în vorbă, a ieșit concluzica pe una din ofertele pe care le trimit ei: „dar nu vreți? că vă dăm telefonul și ce bine că aveți abonament la noi de internet!” 😐

Oricum mă uit, când tu compania-expert nu îi spui până la capăt omului ce trebuie să știe și alegi să îl fentezi cu jonglerii și zorzoane pentru 3 lei în plus, nu ești altceva decât un măgar cu cercei! Poate că din banii aia pe care i-ai luat un an întreg vei plăti un ad pe Facebook care să ajungă la adolescenți și să îi faci pe ei fericiți – dar sper că îi vei învăța și o meserie că ei cresc, iar abonamentele alea trebuie plătite în continuare.

Totuși, atâtea CSR-uri și activări și campanii mișto care emoționează tații. Dar și atâta lipsă de igienă când e vorba de cele mai elementare lucruri: un minim de grijă și informare pentru clienți care nu-s online, care au ieșit la pensie între timp, care nu-s digital și care nu-s fani Antonia.

Oficial vreau să știi însă că nu mai pot respecta nimic din ce ești și ce faci. Mai rău e că de fapt m-ai pierdut înainte să-ți zic la revedere, dar tu nu te uiți pentru că este ceea ce este: nu te interesează!

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

 

Mai multe rezultate...