Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
27 Feb 2010

TU, Tu, tu

Stii care este cuvantul din textele care trebuie sa te convinga (de orice) pe care cei mai multi oameni nu il (mai) cred? Ma refer la unul dintre acele cuvinte magice, pe care sigur l-ai intalnit pe ici pe colo fie si daca nu privesti cu atentie outdoor-urile publicitare (ok, banner-ele de pe net, sa zicem).

Oferta speciala: citeste mai departe pentru ca se gaseste cateva fraze mai jos…

De fapt, majoritatea textelor pe care ajungi sa le citesti si iti plac, spun ceva despre tine. Citindu-le, te fac sa crezi ca esti printre primii, daca nu chiar cel dintai, care afla noutatea/ secretul/ ceva inedit.

Cu fiecare rand esti sedus prin cuvinte care promit, care poarta intelesuri de care tu sa fii mandru ca le descoperi si care ascund ideea ca ceva bun urmeaza sa ti se intample. Sunt marturisirile care iti garanteaza. Despre cum sa… reusesti/ aflii/ economisesti/ beneficiezi/ castigi/ participi… Acum! In realitate toate aceste cuvinte au de fapt rolul sa iti satisfaca dorintele, nevoile si lacomia.

De aceea, din punct de vedere al eficientei in comunicarea unu-la-unu, cu cat tu apari de mai multe ori in textul acesta, cu atat mai bine. Fiindca doar asa, sansele ca dorintele tale sa fie auzite sunt mai mari chiar daca doar la nivel textual si aspirational (stiu, it`s such an over rated word).  Asta inseamna ca din perspectiva implicarii personale, suntem in egala masura activi si prezenti in aceasta relatie (de citire) eu-tu.

Eu sa te surprind cu ceva mai mult decat ti-ai inchipuit. Tu sa continui sa citesti…

Ceea ce este insa amuzant e ca nici unul (sau niciunul?) dintre noi nu are nici cea mai mica idee cum se termina toata povestea asta. Ocazie cu care tu ar trebui sa te simti provocat (la nivel intelectual, desigur) si flatat de pozitionarea oferita de aceasta situatie cu final neasteptat. Dar indiferent de flatarea pe care ti-o poate da un text prin grija cu care sunt alese cuvintele, in final interpretarea a ceea ce citesti ramane la tine.

Pentru ca tu alegi la care sentimente/ senzatii/ emotii sa rezonezi mai mult. Ce sa vrei sa vezi si ce nu. Ce sa crezi. Tot asa cum ai decis sa nu mai vrei lucruri promise prea usor, fiindca stii ca nu vor avea rezultate. Sau cum, impreuna cu randuri de alti oameni asimilati de texte seducatoare, ai ales sa nu te lasi convins de (ce e) gratuit.

Si acesta este cuvantul pe care cei mai multi oameni nu il cred. Nu in texte. Si cu atat mai putin nu in cele in care tu nu apari. Iar acum stii, in sfarsit!

PS. Dupa o relativ scurta perioada de burn out, blogul a fost inviorat de un face-lift ca de inceput de primavara. Sper sa te simti mai confortabil printre ideile asternute asa. Acum intelegi de ce tu contezi pentru fiecare text in parte…

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

 

Mai multe rezultate...