Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
17 Oct 2011

Tipuri de clienti si caractere

Curiosul:
– nu cunoaste deloc produsul ori conceptul insa se simte frustrat daca nu afla despre ce e vorba. Pune cu entuziasm toate intrebarile pana cand se lamureste. Isi satisface nevoia de a cunoaste inainte de toate si de cele mai multe ori nu cumpara pe loc.

Indiferentul:
– se apropie de produsul tau sa vada mai bine pretul dar nu e interesat sa te asculte povestindu-i despre beneficii. Daca aude de la tine ca ardeiul iute e medicament pentru ca stimuleaza circulatia sangelui o sa zica ca praful pe care vrei sa i-l vinzi e sigur afrodisiac. Poate cumpara doar sa iti dovedeasca ca nu-i pasa… de bani 😛

Obraznicul:
– e aparent dragut, dipus sa vada despre de e ce vorba. In timp ce ii povestesti, se uita la produs, pune mana, il intoarce sa vada eticheta… Te asculta intre 5 si 15 secunde dupa care brusc stramba din nas si iti intoarce spatele lasandu-te sa iti spui povestea spre stele. Nici nu apuci sa ii spui ca poate cumpara 3 la pret de 2.

Entuziastul:
– e fascinat de logo-ul produsului, ori de slogan, ori de zambetul fetei care i-l prezinta.  Promite ca va deveni fanul paginii de pe FB in timp ce iti povesteste ce urmeaza sa faca in urmatoarea seara in oras. Inainte sa plece iti face o poza, te striga pe nume si iti face cu mana. O sa te salute si data viitoare cand va intalniti si cumpara fiindca isi satisface o nevoie ori o dorinta.

Suspiciosul:
– nu crede in niciun argument al tau. Lui ii e foarte clar ca vrei sa ii faci o vanzare si sa te imbogastesti din naivitatea lui. Gaseste contra-argumente fortate doar cat sa nu reieasa ca macar la un moment dat ar putea folosi produsul tau. Nu cumpara la reduceri ca i se par suspecte.

Povestitorul:
– este cel mai pervers 🙂 Se arata interesat de produs doar sa intri in vorba cu el si sa inceapa sa iti spuna din istoria lui personala. In mai putin de 2 minute afli unde a lucrat in ultimii 25 de ani, unde a calatorit in vacanta, cati nepoti are si care dintre ei invata engleza la gradinita. Lui nu vrei sa ii mai vinzi nimic, vrei doar sa plece.

Necajitul:
–  a aflat de la televizor ca ii face bine aloe-vera, uleiul de menta si cuisoarele. Nu si le permite pe toate dar tot isi pastreaza bani pentru cateva si isi cumpara in limita posibilitatilor. Cumpara rar insa stie sa aprecieze cel mai mult produsul.

Antreprenorul:
– nu cumpara nimic, vrea la randul lui sa iti vanda… o idee. Vede in scurta interactiune cu produsul o viitoare colaborare pe termen lung. Iti cere datele de contact amenintandu-te ca are deja cateva propuneri de care insa nu se va ocupa personal, el fiind deja mult prea ocupat cu toate celelalte idei.

Asadar, cum sa interactionam pe intelesul lor?

 

 

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

 

Mai multe rezultate...