Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
28 Feb 2012

SMS Bucuresti (2)

A inceput partea a doua din Social Media Summit, care are ca tema „Strategii si Implementare”. Cateva idei din prezentarile expuse:

Vlad Petreanu:
– se considera un piscotar: e platit in piscoturi pentru a scrie pe blogul personal
piscotareala e o chestie aspirationala: Van Gogh si-a dorit toata viata lui sa ii comande si lui cineva un tablou si n-a reusit iar Michelangelo nu a creat decat pe bani (imaginati-va cum a fost brief-ul pe care l-a primit cand i s-a propus sa picteze Capela Sixtina)
– bloggerii care primesc propuneri de campanii trebuie sa ofere raspunsul pe loc
– unele comentarii nu trec niciodata: „nu-ti mai ajunge salariul de prompterist, piscotarule!”
– detaliile practice fac diferenta
– nu exista o cheie simpla pentru a scrie povesti: trebuie sa citesti un mormanoi de carti timp de 30 de ani
– Hemingway e autorul preferat al lui Vlad [tineti minte daca nu aveti sugestii de cadouri :)]
lasati producatorul de continut sa decida el povestea fiindca e singurul care stie sa o integreze in universul lui interior

Razvan Baciu „ROI din continut video”:
– Razvan produce continut video pentru ca si-a dorit sa aduca un altfel de continut in online, pentru ca e mai usor de urmarit si pentru ca exista instrumentele care iti permit sa produci continut video foarte usor (de ex cu telefonul)
– tipuri de continut: reportaje, pareri personale, reviews, how to, evenimente
– fara cuvinte: www.trafictube.ro

Cristian Manafu „Men are on 9GAG, Women are on Pinterest”
– pentru unele magazine online Pinterest a generat mai mult trafic pe site decat Google + (studiu facut in SUA)
– pentru marketeri e „first move advantage”
– e emotional pentru ca acolo punem lucrurile care  ne plac
– e eficient pentru recunoasterea brandului (clipuri how to)
– Time, Coca Cola, Sony, Starbucks – branduri pe Pinterest
– Manafu considera ca e primul roman care a cumparat de pe Pinterest (ghiciti ce?)
UPDATE: vedeti prezentarea

 Gabriela Lungu „The elephant in the (board)room”
– clientii cunosc avantajele SM dar ceea ce ii tine deoparte e frica de a fi prinsi pe picior gresit (zilnic sunt lucruri care pot merge gresit intr-o companie)
– atitudini paguboase cu privire la SM: inconstienta (companiile care folosesc instrumentul cu costuri restranse si nu iau in considerare riscurile/  nu folosesc monitorizare si nu au un plan de reactie pentru situatii dificile)  si refuzul (companiile care nu inteleg mediul si il vad ca pe un efort plin de riscuri)
– criza in SM inseamna acea criza care depaseste SM, intra in main stream si implica daune financiare
– sa ai canale proprii de SM e un gest minim pentru a te pregati (in calitate de client) pentru situatii de criza

Marius Tudosiei:
– deformat de domeniul in care a lucrat, Marius si-a dat seama ca fara niste oameni langa el (comunitatea de pe FB Bacania Veche) nu va reusi sa promoveze proiectul sau
– SM l-a ajutat sa ia decizii (ceea ce se intampla cand incepi sa te stii cu toata lumea si interactionezi personal)
– prima decizie pe care comunitatea (aproape 2000 de oameni la momentul respectiv) a luat-o pentru Bacania Veche a fost locul fizic unde urma sa se deschida bacania

Costin Cocioaba „Blogosfera Romaneasca in 2011”:
– raport facut in parteneriat cu vola.ro care prezinta un profil al bloggerului din Romania
– au fost chestionati in jur de 500 de oameni (raportul a fost trimis la A-listeri care au raspuns si au promovat raportul)
– bloggerul e barbat, din Bucuresti, intre 18-44 de ani si are studii superioare
20% dintre bloggeri scriu in fiecare zi, 37% au peste 30 de articole lunar
– top 3 content produs de bloggeri: text, foto si video
– 77% dintre cei chestionati nu stiu cati abonati prin RSS au avut la inceputul lui 2011
415.000 Euro sunt banii care au ajuns la bloggeri din articole platite, display, marketing afiliat si proiecte speciale (excursii, jurizari etc); Costin e de parere ca majoritatea veniturilor se pastreaza in top25 bloggeri

Partea a doua s-a incheiat. Ne vedem dupa pauza.

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

 

Mai multe rezultate...