Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
23 Mar 2010

Principii, bani & PR la PR Forum 2010

In aceasta perioada, timp de 2 zile, are loc cea de-a patra editie PR Forum, despre care puteti afla detalii complete de program de pe site-ul dedicat de aici. Mai jos sunt cateva idei desprinse din discutiile si prezentarile care au avut loc in doua dintre cele patru sesiuni din prima zi:

SESIUNEA 2: despre jurnalisti, oameni de PR si bloggeri. Mi-au placut:
Bobby Voicu (Founder, FTW Media):
– media online se raporteaza la nivel de client la indicatorii mediei traditionale desi sunt indicatori diferiti
– in online nu conteaza traficul, conteaza reactiile pentru ca nu te mai intereseaza tirajul asa de mult ci comentariile
– orice criza e un exemplu (vezi Tiger Woods cu Walk on Water ca raspuns la Jesus Shot)
– criza se rezolva atata timp cat o accepti
– daca vreti sa controlati reactiile de un anumit tip atunci nu aveti ce cauta pe online
– cenzureaza comentariile dobitoace care te fac prost dar nu iti argumeteaza de ce
– mediul online este locul unde orice om ia o decizie in functie de criteriile sale etice sau morale
– din cauza vanatorii unor reactii negative la un articol de bine s-a ajuns la o vanatoare de vrajitoare: am ajuns sa scriu de bine despre lucruri care imi plac si sa trebuiasca sa mentionez ca nu e post platit tocmai pentru ca unii au acceptat publicitate platita nemarcata ca spatiu cumparat
– sfat pentru oamenii din PR: experimentati personal si incepeti sa scrieti texte, sa vedeti care e tendinta de reactii sau ce reactiii genereaza un status pe Facebook

Bogdan Theodor Olteanu (Head of PR Division, Millenium Communications):
– ma sperie mai mult un review negativ al unui om care stie ce vorbeste decat 200 de comentarii din partea celor care nu isi permit acel produs/ serviciu si nu stiu despre ce este vorba
– o organizatie se presupune ca are un know how, ca un om e ratacit pe acolo putem intelege, dar nu ca o intreaga organizatie nu accepta online-ul
– democratia presei online: e normal ca oamenii din zona de media traditionala care sunt obisnuiti cu controlul sa reactioneze cu frica la online
– contentul de calitate e platit

Victor Kapra (Consultant Independent):
– trebuie facute cateva lucruri: educarea clientului care trebuie sa inteleaga ca nu mai functioneaza modelul presei scrise si ca atata timp cat existi pe piata vei avea reactii negative si asta e modul firesc de a exista
– sfat pentru oamenii din PR: cautati creatori de continut talentati; e o foame de continut si pe media traditionala si cea online iar orice content de calitate pe online e preluat foarte usor

SESIUNEA 3: despre zmeura si in cautarea povestii perfecte. Am retinut:
Ioana Manoiu (Managing Partner, GMP PR):
– de obicei un produs se lanseaza in mod clasic prin 3 metode: prin direct marketing (se trimite  produsul in teste jurnalistilor), printr-un comunicat sau prin event de presa
– o noua aroma nu e o stire foarte tare
– pentru a lansa produsul clientului, Lipton Ice Tea Zmeura, au pornit de la ideea ca zmeura e un fruct asuprit, e cenusareasa fructelor si nu are rolul pe care marul sau banana il joaca viata noastra
– au creat o isterie legata de zmeura
– subiectul a fost tratat foarte serios si grav dar te facea sa te intrebi daca e pe bune sau nu
– au expus doleante absolut firesti ale micilor producatori care cultiva acest fruct nebagat in seama
– au participat la talk showuri pe teme agricole
– au strans de pe strada 2000 de semnaturi in favoarea zmeurei
– in final au facut o intalnire neconventionala cu presa pentru a anunta produsul nou

Mircea Tomescu (PR Director, Graffiti PR):
– in cautarea povestii perfecte avem experienta versus amintirea
– Daniel Kahneman (vezi video aici) a primit premiul Nobel pentru ideea ca in viata de zi cu zi consiliem 2 EU: cel care experimenteaza si cel care isi aminteste
– cel care isi aminteste este cel care schimba modul in care ceilalti vor vorbi despre chestia aia care s-a intamplat (experienta)
– din punct de vedere al exploratorului o vacanta mai lunga e o vacanta mai buna dar din punct de vedere al povestitorului daca timp de 2 saptamani faci acelasi lucru e mai ok ca vacanta sa aiba doar o saptamana
– teoretic avem 2 EU care determina cum luam deciziile: pe baza experientei sau pe baza amintirilor
– partea de povestitor e  cea care ia majoritatea deciziilor si manageriaza partea de amintiri
– amintirile ne spun povesti: conteaza finalul si ca se termina prost sau conteaza experienta de pana atunci?
– povestea perfecta nu e pentru cel care creeaza experienta ci pentru cel care isi va aminti ce a experimentat
– au aplicat aceasta teorie in campanii auto, Laguna Coupe/ Clio 3/ Renault Fluence, unde presa specializata e destul de particulara in reactii

Ramane deschisa intrebarea adresata de Dan Dumitrescu:
Cum reusesti sa opresti amintirea in punctul culminant nu la „marele final”?

Si 3 idei extrase de Cristi Manafu, moderator si organizator prin Evensys, din aceasta sesiune dedicata studiilor de caz cu oameni din agentii care sa ne duca in culisele unor campanii:
– sa fii dedicat brandului
– sa spui o poveste
– sa fii creativ

Urmariti si alte reactii si impresii direct de la fata locului aici.

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

 

Mai multe rezultate...