Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
19 Sep 2010

Peste 700 de participanti la Webstock 2010

Webstock, evenimentul despre care am scris cel mai des in ultima vreme, a fost un maraton de 10 ore, 2 sesiuni de prezentari si 3 conferinte desfasurate in paralel. Sub tematica „Future of Social Media” 38 de speakeri s-au concentrat pe importanta fenomenului social media si influenta pe care o are in comunicare.

Din prima sesiune, „New Trends in Social Media”, am notat prezentarea lui Marco Kind, Vodafone:
– social media it`s for social contacts, to share emotions;  it`s not a place for retailing
– it`s a permission based channel: you only allow people you want
– it`s more brand related but you don`t want only to know every day the latest offer of your brand
– the beauty of using social media is people
– make sure you`re active and respond to customers, find solutions for them, break your customers` preconceptions  if they are any

De asemenea, am observat modul lejer in care Marco Kind manageriaza intrebarile negative pe care le sparge prin alte intrebari de genul: what`s the background of your question/ what`s your worry/ do we really know what`s happening or there is a perception out there?

Din cea de-a doua sesiune „The Future od Web” am retinut prezentarea lui Dragos Manac, antreprenor online, pe care o consider cea mai reusita ca discurs si maniera de a sustine o idee in fata unei audiente. Un mod ironic, pe alocuri prietenos (sau invers), dar cu mult umor, de a vinde outsourcing pornind de la prejudecata romanului care se pricepe la toate (mai ales la masini, femei si internet).  Cateva dintre ideile preconcepute care au dat savoare prezentarii:
– dizelu` te baga in scaun!
– americanii nu stiu sa faca masini
– in frane si in femei sa nu ai incredere
– baietii buni nu au noroc, dar nici femeile nu sunt oameni
–  femeia ingrijita se cunoaste dupa hainele barbatului ei
– citesc Techcrunch, sunt international
– social media e viitorul (apropo: conform normei lingvistice- daca nu cumva s-a actualizat- media e substantiv la plural deci in mod corect face acordul la plural)
– facem virale lunare de marketing
– fac oricand un eMag, eJob, Google, Youtube, Twitter e mai bun

In cea de-a doua parte a zilei, au avut loc simultan 3 conferinte: Communication, Concepts si Connections (organizata cu sustinerea AvonConnects). Din prezentarile pe care le-am prins amintesc mai jos:
Bobby Voicu, antreprenor online si blogger, despre social media
– i-au permis sa faca ce vrea si l-au ajutat sa isi implineasca visele (cum ar fi sa calatoreasca sau sa ia masini in teste)
– sunt un creuzet: se aduna ce vreti voi sa fie (idee mai veche a lui Bobby despre responsabilitate/ alegeri  individuale si interpretari personale, pe care o stiu inca de aici)
– cu ele gasesti oamenii care gandesc ca tine
– necesita curaj: sa poti sa iti depasesti simtul ridicolului (o alta idee pe care Bobby o expune frecvent, am auzit-o la el prima data aici)
– te obliga sa-ti asumi riscul ca oamenii sa rada de tine
– calitatea pe care o au social media e de a face oamenii sa vorbeasca

Crenguta Rosu , DC Communication, a sustinut o pledoarie despre social media
– social media aduce bunul simt la unicul sau efect
– activitatea reala nu e pe masura posibilitatilor:  nu toate companiile sunt pe social media (unele pentru ca au avut o teama de a fi prezente aici)
– in realitate abordarea netului e mai lenta
– companiile trebuie sa fie bine constiente daca sunt capabile sa livreze continut relevant pentru audienta
– exista dorinta de a aborda aceste canale pentru ca e la moda dar de fapt obiectivul este acela de a stabili un dialog
– faptul ca avem dorinta de a comunica si avem continut nu garanteaza eficienta pe social media: exista cazuri cand nu avem posibilitatea fizica  (timpul de reactie e prea lung din cauza procedurilor interne sau cand sunt subiecte ale caror elemente nu le poti stapani)
– cata vreme exista un tip de proceduri interne care consuma timp, pentru unele companii dialogul pe social media e irealizabil
– social media ne ofera situatia de a intra in dialog dar aceasta situatie trebuie utilizata cu bun simt
– omul din organizatie este cel mai potrivit sa faca executia, dar pentru unghiuri de abordare are nevoie de ajutor din partea agentiei

La sfarsitul zilei evenimentul a gazduit Gala Webstock Awards destinata celor mai creative noi proiecte de social media. Au fost desemnati 41 de castigatori, 12 dintre proiecte fiind destinse cu trofeul Webstock 2010. O ceremonie pe care am simtit-o mai putin fastuoasa decat cea de anul trecut, cu speech-uri rapide si foarte scurte de multumire.

Pe partea de networking, m-am bucurat sa ii cunosc aici pe: Sabina Ungureanu, Claudia SendroiuMonica JitariucDumitrita Dorina Hirtie, Gabriel Udrescu (afaith), Denis Todirica… Si da, am revazut foarte multi cunoscuti.

Felicitarile merg catre Evensys si celor implicati in organizare pentru efortul sustinut si coerenta desfasurarii. Lui Cristi Manafu ii revine meritul de a favoriza conexiuni pe fondul unor imprejurari dedicate zonei de online din care se poate extrage mult sens.

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

 

Mai multe rezultate...