Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
9 sept. 2011

Ieftin e cateodata mai bun!

Disclaimer: Primele 2 paragrafe sunt pentru toata lumea, restul continutului este pentru tipe. Asta daca nu cumva experienta alegerii vopselei de par a devenit intre timp vreo problema de interes general 😀

Citeam zilele trecute despre comportamentul nostru de cumparare si despre modul cum facem alegerile care se bazeaza de fapt pe asocieri neconstiente pe care le face creierul in cateva secunde dupa ce vedem produsul. Cu toate astea noi ne gasim explicatii pentru alegerile pe care le facem si credem ca am ales rational…

In aceeasi ordine de idei, se dadea exemplul prezentei recesiuni care ne intoarce la un comportament mai atent, mai chibzuit. Cu toate acestea se punea problema reducerilor masive la care apeleaza brandurile in perioada de criza si la felul cum acestea vor afecta comportamentul viitor dupa iesirea din criza. Ideea este ca prin discounturi brandurile (unele chiar de lux) ne obisnuiesc creierul cu preturi mai mici, astfel incat atunci cand lucrurile se vor regla din punct de vedere financiar, noi recent obisnuiti sa platim mai putin, vom reconsidera ulterior produsele de pe nivelul lor cu pret redus, nemaifiind dispusi sa platim pretul intreg nici atunci cand ni-l vom permite. Mai multe idei indraznete despre adevaratele motive pentru care cumparam sunt in aceasta carte si se bazeaza pe studii de neuromarketing.

Dar la ceea ce vreau de fapt sa ma opresc azi e un exemplu personal legat de ingrijirea parului. Pentru ca am o atentie particulara pentru produsele organice (citesc etichetele asa cum studentii fac lectura la bibiloteca :D) si pentru ca eu caut pe rafturi experienta noutatii, am decis intr-o zi sa folosesc acest produs pentru colorarea parului. M-a convins faptul ca are ingrediente botanice hidratante si o cantitate mica de amoniac. Pentru tipele care au parul vopsit blond este clar ca aceasta culoare este cel mai greu de intretinut si incerci de mai multe ori pana ajungi la nuanta aia care sa iti vina cum vrei tu.

Pretul pe care l-am platit in magazin a fost in jur de 60 de lei, destul de mult pentru aceasta categorie de produse. De regula vopseaua de par (nu vorbesc de produsele profesioniste din saloanele de coafat) ajunge cel mult pe la 40 – 45 de lei. Mi-am asumat pana si ideea de a incerca ideea vopsitului acasa, din comoditate si din dorinta de a folosi un produs care sa contina cat mai putini compusi chimici, dupa ce primele 3 tentative au avut loc la salon.

In ciuda ingredientelor organice din vopseaua aleasa de mine parul meu a suferit transformari vizibil enervante. S-a uscat foarte tare, firul de par scartaind dupa fiecare spalare. Ajunsesem sa folosesc in acelasi timp un balsam, o masca de par si un spray de hidratare doar pentru a scapa de neplacuta senzatie de paie in cap 🙂

Nu mi-am dat seama ca vopseaua era vinovata decat dupa ce am folosit o vopsea noua, mai inchisa ca nuanta si, surpriza, de 6 ori mai ieftina!! Ultima data mi-am vopsit parul cu acest produs din frustrare fata de ceea ce folosisem anterior. Am ales instinctiv si ce am vazut prima data la raft. Da, nu l-as fi ales in normal si rational (asa cum credem noi ca facem, dar explicatiile din neuromarketing ne cam contrazic), insa nici usturimi in ochi nu am simtit, asa cum mi se intampla la salon din cauza compusilor puternici din vopsea.

Iata ca uneori ieftin inseamna mai bun, ceea ca imi intareste parca si mai tare concluzia la care am ajuns ieri in timp ce mergeam pe strada: ajungi sa iti placa ce nu-ti placea cand incepi sa urasti ce-ti placea! Pam, pam!

Fetelor, voi ce folositi? Si unde mergeti pentru binele parului vostru? Caut un loc nou 🙂

Credit foto

 

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alina Constantinescu

 

Mai multe rezultate...