Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
17 Iul 2010

Connect | FB

In urma sesiunilor de prezentari si discutii de la evenimentul de social media Connect | FB, organizat de Evensys pe 16 iulie, Facebook poate fi vazut si asa:

Cristina Bazavan || jurnalist:
– protocolul pe FB este un ritual al dragostei
– intri pe FB pentru atentie si pentru dragoste
– pasii sunt captarea atentiei si sortarea alesilor, fiindca ne place sa fim validati prin prietenii nostri
– pe FB validarea este cantitativa
– esti voyeur cand te uiti la lume si speculezi (povesti?) pe seama lor
– inveti sa manipulezi pentru ca daca te uiti cu atentie vezi ce place lumii
– poti avea o relatie de lunga durata daca oferi ceva la schimb (like-uri, comentarii, vorbe bune)
– instant gratification= unitate de masura perversa pe FB

Sanda Nicola || jurnalist:
– daca trece cineva prin sufrageria mea numita FB si poate sa rada, foarte bine
– oamenii ii cauta pe cei care sunt pozitivi
– nu am fost o vizionara cand am dechis contul, pe FB voiam sa ma joc
– FB m-a pus in contact cu un public de care cumva ma despartisem
– feedback-ul m-a obligat sa-mi regandesc perceptia despre mine (un public avea nevoie de mine, de sfaturile mele)
– FB mi-a oferit posibilitatea sa ma reconfigurez: astazi stiu mai bine decat oricand ce insemn si cat valorez
– FB mi-a schimbat viata

Marco Kind || Chief Marketing Officer:
– the most important asset we have in the company is the brand
–  to inspire, to empower, to innovate
– in social media people speak out freely, they have an opinion, rather then on focus groups, researches
– once you start doing it there is no way back
– FB users are young progressive

Ce am mai retinut de la ceilalti speakeri:
– desi pare de basm agentia de implinit dorinte exista si se bazeaza pe implicarea a catorva sute de voluntari romani din toata lumea care isi doresc sa ajute la indeplinirea dorintelor celorlati. Asadar, aveti grija ce doriti sa vi se intample si cui spuneti asta 🙂 Ideea a fost prezentata de Alina Zara, actrita.
– abordarea prietenoasa a celor care se ocupa de business-ul Trenta Pizza si modul empiric in care au ales sa se implice in comunicarea pe retele sociale. Cred insa ca, desi nu beneficiaza de solutia de comunicare oferita de vreo agentie, au pornit din start cu avantajul unui produs foarte usor vandabil, mai ales online. Evident, meritul pentru efortul de a inova in comunicare si de a fi constanti in interactiune le apartine. Prezentare sustinta de Andrei Bartesch, Marketing Manager.

La nivel personal, in functie de obiectivele fiecaruia (daca exista) se pot face multe analogii in legatura cu reteaua de socializare adusa in discutie la acest eveniment. Pentru mine FB e un carusel.  Si asta doar cand nu e un montagne russe! Pentru ca mi se pare ca:
– o vanatoare permanenta intretinuta de nevoia subtila a fiecaruia de a fi (mai) vizibil, apreciat, alintat, recunoscut, in doze diferite
– un joc cu reguli generale de urmat pentru toti dar care se joaca dupa cele mai intime interpretari
– o microinginerie, cu setari, tehnici, strategii, modalitati care te framanta, te apasa, te ridica, te invata
– un instrument care te expune public cu minim de efort si in care te poti marketa oportunist sau etic, oferindu-ti rezultatele in functie de nivelul personal de implicare

Au mai scris despre eveniment Titus Capilnean aici , Cristi China-Birta aici, Alexandru Negrea aici si Alex Sima aici. Poze de la Matei Vladutescu sunt disponibile aici. Afla despre programul complet al conferintei cat si despre partenerii implicati in organizare de pe site-ul dedicat de aici.

Update: pentru ca nu a mai ajuns la conferinta, Ionut Oprea, consultant, si-a lansat prezentarea pe Facebook in timpul evenimentului. O puteti vedea aici.

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

 

Mai multe rezultate...