Alina Constantinescu

Alina Constantinescu blog
15 Iun 2010

BlogTrip Brasov: De ce nu reusesc proiectele bune

(Daca esti blogger sari direct la punctul 3. Daca nu, te rog, citeste si introducerea)

1. Ce este BlogTrip?
BlogTrip este un eveniment destinat bloggerilor din comunitatile locale. Este o drumetie, o aventura si o excursie pentru echipa care pleaca din Bucuresti. Pentru  bloggerii din orasul gazda, este in primul rand o sesiune de workshop-uri si oportunitatea de a avea discutii cu persoane avizate. Pentru toti cei care participa este, in cele din urma, o intalnire intre bloggeri si, de ce nu, un schimb de experienta.

2. De ce e misto?
Pentru ca transforma statutul de blogger incepator in avantaj. Avantajul de a participa la prezentari despre blogging la care in mod normal nu poti ajunge. Sau de a pune intrebari unor oameni cu experienta pe care in mod normal ar fi mai greu sa ii gasesti disponibili. Pentru ca pune fata in fata oameni care isi doresc sa faca ceva mai mult cu blogul decat sa scrie. Si pentru ca aduna la un loc experiente, intrebari si discutii cu oameni care au blog si care il folosesc in mod diferit.

3. BlogTrip Brasov
O editie caniculara (de weekend, 11-13 iunie) de sub poalele Tampei. Au prezentat:

Dorin Boerescu despre comertul online:
– personal blogul l-a ajutat sa isi valideze niste pareri si sa verifice niste lucruri despre sine
– blogul este un fel de oglinda a ta pe care o expui si celorlati
– marketingul afiliat este un domeniu nou in Romania care se potriveste in special magazinelor online
– se bazeaza pe structura clasica de marketing: strategie de comunicare- target- obiective- alocarea bugetului- media planning- campanie- rezultate dar folosita in sens invers
– in marketingul afiliat poti defini de la bun inceput eficienta campaniei
– cand iti propui sa castigi bani trebuie sa te pricepi, nu poate sa ti se intample pur si simplu
– marketingul afiliat nu depinde de trafic
– sa poti sa faci comert online trebuie sa te pricepi la comert si trebuie sa te pricepi la online

Tudor Galos despre parteneriate:
– unul dintre cele mai dificile lucruri este sa iti dai seama cand pe client il nemultumeste ceva
– nivelul de incredere intre parteneri (blogger si companie) defineste cat business si cata interactivitate se va face pe viitor
– cand cauti un partener de business conteaza sa oferi un concept nou- value first
– nu fiti piscotari= oameni care ar scrie despre orice pentru bani
– nu fiti ieftini, invatati sa negociati
– invatati cat mai multe lucruri despre compania pe care o vreti partenera
– un review negativ dar subiectiv e de preferat unui articol pozitiv dar prefabricat

Bogdan Theodor Olteanu despre oamenii de PR si bloggeri:
– s-a apucat de blogging cand clientii sai au descoperit ca blogul poate fi un instrument de comunicare
– ca bloggeri invatati de unde cereti banii: companiile au bugete de marketing pentru produse si serivicii si bugete de corporate pentru reputatia institutiei
– pietele de servicii sunt conduse foarte multe de cerintele clientilor
– pentru o companie blogul devine parte a strategiei de comunicare cand clientii sai sunt sensibili la acest instrument
– de multe ori, in elaborarea planului de PR, omul de PR e vazut ca un mercenar fara suflet
– e ineficient ca PR-istul sa se gandeasca cu ce imbogateste viata unui cititor

Adrian Ciubotaru despre activism:
– comunitatile sunt un brainstorming la nivel global
– ofera oamenilor cadrul de poveste si ei vor construi povesti, fara sa fie nevoie sa ii controlezi
– dorinta de a coordona totul si de a organiza toate detaliile duce la ratarea sansei de a obtine o idee noua
– spune ce ceri dar ai grija sa spui imediat si ce poti sa oferi

4. De ce nu reusesc proiectele bune?
– pentru ca nu insisti
– pentru ca nu esti consecvent
– pentru ca ideea nu vorbeste de la sine
– pentru ca nu vorbesti cu oamenii potriviti

5. Concluzii cu Bobby Voicu:
– afilierea reprezinta cea mai buna varianta de monetizare si daca nu pornesti intial de la aceasta idee
– cel mai bun exemplu de afiliere: vanzarea de carti (oricand poti sa recomanzi o carte)
– la un moment dat dupa ce treci de idee trebuie sa incepi sa folosesti resurse (sa cheltuiesti, sa aloci mai mult timp, sa strangi mai multi oameni)
– cand vine vorba de online cheltuielile nu sunt irelevante: la un moment dat ideea ta trebuie sa iti aduca si bani, pentru ca nu poate fi doar fun
– solidaritatea nu e la schimb cu ceva
– asumati-va sa lucrati cu alte entitati care nu sunt interesate de ceea ce vreti voi, daca asta va ajuta in proiectul vostru

6. Alte concluzii:
– nu iti pierde credibilitatea
– lipseste bloggerul de expertiza

BlogTrip Brasov a avut loc in colaborare cu partenerii deja cunoscuti: Mercedes-Benz, Microsoft si Paralela45.

PS. Detalii de atmosfera, poze, idei si impresii de la eveniment gasiti si la ei. Nu ezitati sa ii cititi, sunt mult mai descriptivi decat mine 😛

Eu cred că toate gândurile vorbesc. Să-mi zici care-s ale tale.

 

Mai multe rezultate...